Jak złożyć zamówienie

Jak złożyć zamówienie w sklepie narzedziak.pl

Proces składania zamówienia w naszym sklepie z narzędziami jest bardzo prosty i intuicyjny. Staramy się, aby podczas składania zamówienia wszystkie kwestie ważne z punktu widzenia zarówno nabywcy i Nas jako sprzedawcy były dokładnie wyjaśnione i opisane. Poniżej przedstawiamy „Krok po kroku” jak złożyć zamówienie poprzez sklep narzędziowy narzedziak.pl.

Krok 1. Wybór produktu i dodanie go do koszyka.

     Staramy się aby podział kategorii był czytelny, tematyczny, zrozumiały i pomagał w prawidłowym podjęciu decyzji podczas zakupu. Wszystkie produkty oferowane w sklepie z narzędziami mają zdjęcia, ceny oraz opisy techniczne, które staramy się na bieżąca aktualizować. Dokonując wyboru produktu można się kierować zarówno przeglądając poszczególne kategorie jak i wybrać produkt na podstawie wyników z wyszukiwarki umieszczonej w Naszym sklepie (prawy górny róg).

  1. Przeglądając ofertę sklepu w sposób tradycyjny – wg kategorii – należy zagłębić się jak najbardziej w podkategorie, wybór wtedy powinien być precyzyjny, a wybór narzędzi ograniczony do konkretnej kategorii. Podczas dokonywania wyboru można również posiłkować się filtrami produktów. Ułatwi to wybór w momencie kiedy danych narzędzi w konkretnej kategorii jest bardzo dużo.
  2. Przeszukiwanie produktu za pomocą wewnętrznej wyszukiwarki również nie jest skomplikowaną czynnością. Dobrze jednak w tym przypadku znać dokładną nazwę poszukiwanego produktu co umożliwi niezwykle precyzyjnie wskazanie poszukiwanego produktu.

W momencie kiedy produkt został wybrany należy umieścić go w koszyku. Dokonujemy tego klikając w „ Do koszyka” - na liście narzędzi w kategorii lub „dodaj do koszyka” w przypadku, kiedy jest się w opisie produktu.
Może zdarzyć się sytuacja, że na liście produktów w kategorii zamiast „Do koszyka” widnieje napis „Wybierz opcje produktu”. W tym przypadku należy kliknąć w produkt (nazwę, zdjęcie lub „Wybierz opcje produktu”). W opisie produktu po prawej stronie nad ceną widnieje rozwijalna lista rozmiarów, gdzie należy wybrać odpowiedni rozmiar produktu. Taka sytuacja występuję np. w kategorii z wiertłami, gdzie dokonujemy w ten sposób wyboru np. średnicy wiertła.

Produkty dodane do koszyka w każdym momencie składania zamówienia możemy dodawać lub usuwać, zwiększać lub zmniejszać ilość, a następnie "odświeżyć" koszyk, aby zmiany zostały zapisane. Jeżeli wszystkie produkty znajdują się już w koszyku, przechodzimy do następnego kroku.

Krok 2. Wybór sposobu płatności i dostawy.

     W chwili gdy koszyk Nasz jest już pełny i znajdują się w nim wszystkie produkty, które chcemy zamówić, należy dokonać wyboru formy wysyłki oraz formy płatności.

Aby tego dokonać, na stronie koszyka, zaraz pod tabelą z listą kupowanych produktów jest lista o nazwie „Dostawa”. Tutaj należy wybrać najbardziej dla nas odpowiednią formę wysyłki. Należy przed wyborem również wziąć pod uwagę zróżnicowanie w kosztach wysyłki. Do wyboru jest firma kurierska DPD, Firma kurierska Inpost oraz odbiór w siedzibie Naszej firmy.

Po wyborze odpowiedniego operatora należy dokonać wyboru sposobu płatności. Oferujemy trzy rodzaje płatności:

  1. tradycyjny przelew na konto,
  2. szybkie płatności za pomocą serwisu transakcyjnego eCard (przelewy bankowe, płatności kartą) oraz
  3. płatność przy odbiorze (płatność gotówką kurierowi podczas odebrania przesyłki). Należy zwrócić uwagę, że w przypadku wyboru opcji „za pobraniem” doliczane są dodatkowe koszty za tą usługę.

Ostatnim polem jakie widzimy w koszyku, w tej części jest to pole z podsumowaniem kwotowym Naszego zamówienia. Widniej tam kwota wartości produktów dodanych do koszyka, koszt dostawy oraz podsumowanie całej kwoty do zapłacenia. Jeżeli kupujący dysponuje kodem rabatowym otrzymanym z Naszego sklepu, można ten kod wpisać w odpowiednie okienko, zostanie naliczony dodatkowy rabat.

Krok 3. Logowanie, rejestracja i dane wysyłkowe.

     Zakupów w Naszym sklepie można dokonywać zarówno jako zalogowany klient jak i bez żadnej rejestracji. Rejestracja w Naszym sklepie w żaden sposób nie wiąże się z "nękaniem" Państwa mailami z reklamami. Państwa dane również nie są w żaden sposób wykorzystywane w celach marketingowych, a jedynie użyte do realizacji złożonego zamówienia i opercji z nim związanych. Aby otrzymywać treści marketingowe (informacje o rabatach, nowościach, promocjach itp.) należy świadomie i dobrowolnie zapisać się do tzw. newslettera. Korzyści jakie istnieją przy zarejestrowanym koncie to:

  1. Możliwość szybkiego logowania – dane z rejestracji lub dane z profilu społecznościowego
    nie trzeba podczas składania kolejnego zamówienia wypełniać formularza z danymi do wysyłki
  2. Możliwość dokonywania zakupów wieloetapowych, tzn. w momencie dodawania produktów do koszyka jako użytkownik niezalogowany, w momencie, kiedy nie będą wykonywane żadne działania na stronie przez czas 30 min. wygasa sesja i w takiej sytuacji koszyk jest zerowany, czyli wszystkie produkty dodane do koszyka znikają z niego i niestety wyboru produktów należy dokonać ponownie. W momencie gdy użytkownik jest zalogowany sesja trwa cały czas zalogowania na koncie. W chwili wylogowania produkty nadal widnieją w koszyku po ponownym zalogowaniu na koncie.
  3. Możliwość przeglądania historii zakupów oraz bieżącego statusu złożonego zamówienia
  4. Możliwość edycji danych

Po rejestracji i zalogowaniu dane wysyłkowe pojawiają się automatycznie. Istnieje możliwość edycji danych lub ich zmiany.

Jeżeli zakup dokonywany jest przez użytkownika niezarejestrowanego, należy wypełnić formularz z danymi do wysyłki. W pierwszej kolejności należy wybrać rodzaj nabywcy. Do wyboru jest „Klient indywidualny” lub „Firma”. Różnica pomiędzy formularzami jest taka, że przy „Firmie” pojawia się dodatkowo okienko do wpisania numeru NIP. Następnie należy wypełnić wszystkie pola zaznaczone gwiazdką (*).

Ostatnim krokiem podczas wypełniania formularza jest zatwierdzenie zgód dotyczących realizacji zamówienia:

  1. Załóż konto – zaznaczenie nie jest obowiązkowe. Założenia konta pozwala na korzystanie z wszystkich korzyście rejestracji podanych powyżej.
  2. Inne dane wysyłkowe – jeżeli zostanie zaznaczone, wtedy pojawi się formularz do wpisania dodatkowego adresu do wysyłki towaru w zamówieniu. Przydatne w momencie kiedy np. dane wpisane do faktury są inne niż dane do wysłania paczki.
  3. Chcę otrzymać fakturę VAT – nie jest obowiązkowe. Obligatoryjnie wystawiamy faktury VAT w momencie kiedy został wybrany jako nabywca „Firma” i podany został numer NIP.
  4. Zapisz mnie do newslettera - zaznaczenie nie jest obowiązkowe. W momencie zaznaczenia adres mailowy zapisuje się w bazie danych. Na adres mailowy wysyłane są wiadomości z ofertą handlową, promocjami, dodatkowymi rabatami itp. W każdym momencie jest możliwość wypisania się z Newslettera.
  5. Akceptuję regulamin i przeczytałem politykę prywatności. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności – pole obowiązkowe. Nie zaznaczenie tej zgody równa się braku akceptacji Naszego regulaminu oraz polityki prywatności. W takim przypadku, bez zgody kupującego nie możemy przetwarzać danych osobowych związanych z realizacją transakcji. Bez zaznaczenia tej zgody nie realizujemy zamówienia.

Na sam koniec pozostało jedynie wpisanie kodu zabezpieczającego stronę przed spamem oraz kliknięcie „Przejdź do potwierdzenia”.

Krok 4. Potwierdzenie zamówienia.

     Po naciśnięciu „Przejdź do potwierdzenia” pokazuje nam się okno z podsumowaniem zamówienia. Są tam wszystkie dane, które zostały wpisane w formularzach koszyka: zamówiony towar, rodzaj płatności i forma wysyłki. W tym momencie sprawdzamy, czy wszystko jest wpisane tak, jak powinno być. Jeżeli zostanie wykryty jakiś błąd, jest możliwość powrotu do koszyka i jego poprawienie.

Jeżeli wszystkie dane są poprawne należy zaznaczyć jeszcze raz informację o zapoznaniu się z regulaminem sklepu internetowego oraz prawem do odstąpienia od umowy, a następnie kliknąć w przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

W tym momencie pokazuje się karta z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Można ją przejrzeć, wydrukować lub zapisać w formacie pdf. Takie potwierdzenie powinno również zostać automatycznie wysłane na podany adres mailowy.

Na skrzynkę mailową podaną w formularzu również został wysłany mail z informacją o złożeniu zamówienia. Taki mail jest generowany automatycznie. Ważne! Jeżeli mail z potwierdzenie złożenia zamówienia nie pojawił się na skrzynce w przeciągu kilku minut należy na skrzynce mailowej sprawdzić folder Spam. Mail posiada załączniki w formie pliku PDF i możliwe, że filtr skrzynki wyłapał maila jako spam. Drugą możliwością nieotrzymania maila z potwierdzeniem zamówienia jest wpisany w formularzu błędny adres mailowy. W takim przypadku należy skontaktować się z Nami w celu potwierdzenia zamówienia i skorygowanie błędnie wpisanego adresu mailowego.

Po otrzymaniu przez Nas potwierdzonego zamówienia, kierowane jest ono do działu sprzedaży, gdzie następuję jego realizacja z godnie z zapisami w Regulaminie sklepu.